Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Sułowie, ul. Szkolna 6, 56-300 Milicz

Aktualności

Kliknij na nazwę miesiąca i wybierz wydarzenie z listy.

Warsztaty chemiczne I Ty zostaniesz Olimpijczykiem

W dniu 24.09.2017r. dwójka uczniów klas trzecich gimnazjalnych ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Sułowie: Wiktoria Wołyniak i Jakub Jędrzejczyk oraz dwójka uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Ignacego Łukasiewicza w Krośnicach: Marzena Sobolewska i Jakub Krupski, udali się na sześciodniową wycieczkę do Warszawy. Opiekunem podczas wyjazdu była pani Katarzyna Szafraniec. Podróż zaczęła się w Ostrowie Wielkopolskim o godzinie 8:21 skąd w niedzielę wyruszył pociąg do Warszawy Zachodniej. Po trzech godzinach jazdy około południa dotarliśmy do stolicy. Po zameldowaniu w hotelu udaliśmy się na spacer po Warszawie. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było Rondo gen. Charlesa de Gaullea ze sztuczną palmą na środku. Następnie ulicą Nowy Świat przeszliśmy na Krakowskie Przedmieście. Podziwialiśmy architekturę i zabytki Warszawy, w tym Pałac Prezydencki i Zamek Królewski. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Po spacerze udaliśmy się na kolację na Wydział Biologii UW.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na uroczysta inaugurację podczas której jako pierwsza zabrała głos pani mgr Wanda Szelągowska. Opowiadała o regulaminie, organizacji i sukcesach Olimpijczyków. Swój wykład wygłosił prof. Jurczak pt. Maria Skłodowska Curie. Uczona bez granic i wspaniały człowiek. Potem uczniowie z każdej szkoły opowiedzieli parę słów o swoich miejscowościach i zaznaczyli miejsce na mapie skąd przyjechali. Po wykładzie i ciepłym posiłku uczniowie uczestniczyli w pierwszym laboratorium Chemia analityczna jakościowa aż d godziny 17:00. Pod koniec dnia brali udział w grach dydaktycznych Wzorynkach.

We wtorek zajęcia rozpoczęły się o godzinie 10:00 od ćwiczeń rachunkowych, prowadzonych przez Olimpijczyka pana mgr Kamila Adamczyka. Po drugim śniadaniu uczniowie udali się na zajęcia z Psychologii, na których mieli okazję zintegrować się orz rozwijać umiejętność pracy w zespole. Zajęcia trwały znów do godziny 17:00. Podczas wieczornych gier dydaktycznych uczniowie musieli sobie poradzić z chemicznym Memory.

Kolejny dzień również rozpoczął się od ćwiczeń rachunkowych. Tym razem uczniowie obliczali stężenie molowe. Po tych zajęciach udali się na laboratorium Chemia organiczna znów trwającego do godziny 17:00. W środę na grach dydaktycznych uczniowie musieli wykorzystać umiejętności z ćwiczeń rachunkowych w Chemicznym Domino.

W czwartek po porannych ćwiczeniach rachunkowych uczniowie wzięli udział w laboratorium Chemia analityczna ilościowa , na którym dowiedzieli się na czym polega metoda miareczkowania oraz nauczyli się miareczkowania. Po zajęciach laboratoryjnych wszyscy uczestnicy warsztatów brali udział w spotkaniu z Olimpijczykami. Dowiedzieli się jak wiele pracy kosztuje sukces w Międzynarodowej Olimpiadzie Chemicznej.

W przedostatnim dniu warsztatów na ćwiczeniach rachunkowych uczniowie utrwalali umiejętności zdobyte na wcześniejszych zajęciach. Wzięli również udział w laboratorium Chemia nieorganiczna, na którym mieli okazję dowiedzieć się na czym polega elektroliza i jak zapisać reakcje chemiczne zachodzące na elektrodach. Późnym wieczorem wszyscy udali się do Muzeum Marii Skłodowskiej Curie oraz na wieczorny spacer po Starym Mieście.

W ostatnim dniu warsztatów odbył się Turniej Chemiczny, w którym brały udział cztery najlepsze szkoły, czyli te które na kartkówkach ze wszystkich zajęć zdobyli najwięcej punktów. Nasza drużyna z dwóch szkół uplasowała się na 7. miejscu wśród 12 szkół. Po uroczystym zakończeniu warsztatów rozdano certyfikaty uczniom, nauczycielom i szkołom.

Zajęcia odbywały się na Wydziale Chemii oraz Centrum Nauk Biologiczno Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wyżywienie, noclegi i zajęcia edukacyjne dla uczniów i opiekunów sponsorowali: Polskie Towarzystwo Chemiczne oraz Minister Edukacji Narodowej. W sumie uczniowie uczestniczyli w 24 godzinach lekcyjnych zajęć laboratoryjnych, 8 godzinach lekcyjnych ćwiczeń rachunkowych, 6 godzinach lekcyjnych zajęć warsztatowych z psychologii oraz 6 godzinach lekcyjnych z gier dydaktycznych.

Warsztaty podobały się wszystkim uczestnikom. Mieli okazję nauczyć się wielu nowych rzeczy, pracować w laboratorium, rozwijać swoje zainteresowania oraz poszerzać wiedzę chemiczną. Uczniowie poznali wiele nowych osób. Podczas wszystkich zajęć atmosfera była przyjazna. Uczestnicy uświadomili sobie jak wiele wyrzeczeń wymaga sukces w Olimpiadzie Przedmiotowej.

Do góry